Ovenpielestä löytyvä kulunvalvontalaite on hyvin todennäköisesti oululaisen Idescon valmistama, sillä Idescon tuotteiden avulla kerätään tietoa ja parannetaan turvallisuutta erilaisissa kulunvalvonta-, ajoneuvontunnistus- ja logistiikkasovelluksissa ympäri maailmaa.
”Yrityksemme kasvaa ja kehittyy jatkuvasti, joten huomasimme tarpeen uusille lisäkäsipareille”, Idescon toimitusjohtaja Jari Valtonen kertoo.
Osaajien saavuttamiseksi rekrytoinnin kumppaniksi valikoitui RTK-Henkilöstöpalvelu, ja rekrytoinnit käynnistyivät ensimmäiseksi ohjelmistosuunnittelijan sekä projektipäällikön löytämiseksi. Hieman myöhemmin RTK-Henkilöstöpalvelu rekrytoi myös uuden tuotepäällikön Idescon työyhteisöön, jossa huipputekniikkaa toteutetaan hyvässä porukassa.
Rekrytointeihin tarjosi vauhtia RTK-Henkilöstöpalvelun RekryMarkkinointi, eli Idescolle kuvattu brändimielikuvavideo sekä valituissa sosiaalisen median kanavissa esiintynyt videomuotoinen markkinointikampanja. Lisäksi työpaikkailmoitukset olivat esillä suosituimmilla työnhakualustoilla.
Videon kuvaamista edelsi tarkoin toteutettu kohderyhmäanalyysi, joka kertoi millaisia ihmisiä Idescolla on töissä nyt, ja millaiset henkilöt sopisivat kasvavaan tiimiin. Kohderyhmäanalyysi antoi nuotit brändimielikuvavideolle, sekä sosiaalisen median markkinointikampanjan kohdennuksiin oikealle yleisölle.
Videomuotoisen markkinointikampanjan avulla avoimiin tehtäviin saatiin laadultaan erinomaisia hakemuksia – myös henkilöiltä, jotka olivat parhaillaan IT-alan työtehtävissä.
”Etenkin ohjelmoijia on nykyään todella vaikea tavoittaa, mutta markkinointikampanjan avulla tavoitimme henkilön, joka tuli meille lopulta töihin vähän kauempaa”, Jari kuvailee RekryMarkkinoinnin vaikuttavuutta.
Video herätti juuri haluttuun kohderyhmään myös mielikuvia siitä,
millaista Idescolla olisi olla töissä.
”Videosta tuli juuri meidän näköisemme – iloinen, positiivinen ja värikäs. Haastatteluissa käyneet henkilöt kertoivat saaneensa siitä mielikuvan, että hei, tuonne haluan töihin”, Jari kertoo.
Saavutetuissa osaajissa ja erinomaisissa hakemuksissa loisti tasaväkisyys, joten tärkeän valinnan tueksi jatkohaastatteluihin valituille työnhakijoille toteutettiin henkilöarvioinnit. Henkilöarviointi mittaa ja arvioi työnhakijoiden soveltuvuutta tehtävään sekä heidän vahvuuksiaan ja kehittymistarpeitaan.
”Kaikki ehdokkaat olivat todella vahvoja ja ammattitaitoisia, joten henkilöarvioinnit olivat valinnoissa tärkeässä roolissa”, Idescon kanssa yhteistyössä rekrytoinnit toteuttanut RTK-Henkilöstöpalvelun rekrytointivastaava Päivi Rantsi toteaa.
Henkilöarviointien analysoinnin ja jatkohaastatteluiden päätteeksi tehtäviin löytyi sopivat, uudet idescolaiset.
”Yksi syy, miksi ulkoistimme rekrytointiprosessit, on ajansäästö. On tärkeää, että prosessin hoitaa ammattilainen, joka huolehtii esimerkiksi asianmukaisen viestinnän henkilöille, jotka eivät tulleet valituiksi”, Jari kertoo.
Rekrytointien jälkeen Idescon arki uusien osaajien kanssa on sujunut hyvin. Tiimissä vallitsee hyvä yhteishenki, ja kahviossa kuuluu iloinen puheensorina.
”Olen ollut hyvin tyytyväinen yhteistyöhön RTK-Henkilöstöpalvelun kanssa. Rekrytointi oli meille helppoa, ja saimme tuloksia aikaiseksi. Lisäksi perinteisen rekrytoinnin ohelle saimme uudenlaista dataa rekrytoinnista sosiaalisessa mediassa. Voin suositella RTK-Henkilöstöpalvelua omalla kokemuksellani myös muille”, Jari tiivistää.
Tutustu Idescoon: https://idesco.fi/
Ota yhteyttä RTK-Henkilöstöpalvelun rekrytoinnin asiantuntijaasi lähellä sinua ja me hoidamme loput.
Yhteystietomme löydät TÄSTÄ